Hat-kärlek på Skatteverket

Idag var jag på Skatteverket för att lära mig mer om avdrag, periodiseringsfond och utdelning i Aktiebolag. Det var precis så tråkigt som det låter. Dom malde på om blanketter, metoder och regler. Då och då var jag tvungen att sappa lite på mobilen för att stå ut...
Men efter några timmar insåg jag att jag faktiskt lärde mig saker jag kommer att ha nytta av. När jag tittar på mina anteckningar från dagen är jag glad att jag gick dit! Och jag kommer gå dit igen. För jag förstår ju att om jag ska bli duktig på att driva bolag måste jag suga åt mig all information jag kan hitta, och va ihärdig. Och om det är något jag är bra på så är det att vara ihärdig. Dom gånger jag har lyckats med något eller blivit bra på något har det alltid varit för att jag, 1, har bestämt mig, 2, varit ihärdig. Jag vet inte hur man gör på något annat sätt. Så håll därför tummarna för att det funkar även denna gång!
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0